Пресвятая Богородица, спаси нас!
Покров Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии.
МОЛИТВЫ
Тропарь Покрова Пресвятой Богородицы
глас 4
Днесь благове́рнии лю́дие све́тло пра́зднуем/ осеня́еми Твои́м, Богома́ти, прише́ствием,/ и к Твоему́ взира́юще Пречи́стому о́бразу, уми́льно глаго́лем:/ покры́й нас честны́м Твои́м Покро́вом,/ и изба́ви нас от вся́каго зла,/ моля́щи Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего,// спасти́ ду́ши на́ша.
Перевод: В сей день мы, правоверные люди, торжественно празднуем, осеняемые Твоим, Богоматерь, пришествием; и, взирая на Твой пречистый образ, со умилением взываем: «Покрой нас священным Твоим Покровом и избавь нас от всякого зла, умоляя Сына Твоего, Христа Бога нашего, спасти души наши».
Кондак Покрова Пресвятой Богородицы
глас 3
Де́ва днесь предстои́т в це́ркви,/ и с ли́ки святы́х неви́димо за ны мо́лится Бо́гу,/ А́нгели со архиере́и покланя́ются,/ апо́столи же со проро́ки ликовству́ют:// нас бо ра́ди мо́лит Богоро́дица Преве́чнаго Бо́га.
Перевод: Сегодня Дева предстоит в храме и с сонмами святых невидимо за нас молится Богу. Ангелы со архиереями поклоняются, Апостолы же со пророками ликуют: ибо за нас молит Богородица Предвечного Бога.
Праздник Покрова Божией Матери.
празднуется 14 октября.
О празднике Покрова Пресвятой Богородицы иерей Александр Пикалёв
Благодатный Покров прот. Валериан Кречетов
Покров Пресвятой Богородицы: заступление во всех бедах прот. Анатолий Малинин
Покров Пресвятой Богородицы Рубан Ю.И.
Житие и деяния святого отца нашего Андрея, Юродивого Христа ради
Список храмов с престольным праздником Покрова Пресвятой Богородицы
Икона Богородицы Казанская
Явление иконы Пресвятой Богородицы во граде Казани (1579 г.)
1 октября 1552 года, в праздник Покрова Пресвятой Богородицы, ночью, Иоанн IV, предводитель русских воинов, готовившихся к решительному штурму татарской Казани, вдруг услышал благовест московских колоколов. Царь понял, что это – знамение милости Божией: по молитвам Взбранной Воеводы Господь восхотел обратить к Себе народ казанский.
Покорением Казани под покровом Пресвятой Богородицы было завершено дело, начатое в 1164 году святым князем Андреем Боголюбским († 1174; память 4 июля). Волга – главный водный путь страны – стала русской
≈≈≈≈≈≈≈≈≈
МОЛИТВЫ
Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Казанской»
глас 4
Засту́пнице усе́рдная,/ Ма́ти Го́спода Вы́шняго,/ за всех мо́лиши Сы́на Твоего́ Христа́ Бо́га на́шего,/ и всем твори́ши спасти́ся,/ в держа́вный Твой покро́в прибега́ющим./ Всех нас заступи́, о Госпоже́ Цари́це и Влады́чице,/ и́же в напа́стех и в ско́рбех, и в боле́знех обремене́нных грехи́ мно́гими,/ предстоя́щих и моля́щихся Тебе́ умиле́нною душе́ю/ и сокруше́нным се́рдцем,/ пред пречи́стым Твои́м о́бразом со слеза́ми,/ и невозвра́тно наде́жду иму́щих на Тя,/ избавле́ния всех зол,/ всем поле́зная да́руй,/ и вся спаси́, Богоро́дице Де́во:// Ты бо еси́ Боже́ственный покро́в рабо́м Твои́м.
Перевод: Заступница усердная, Матерь Господа Всевышнего, за всех молишь Ты Сына Твоего, Христа Бога нашего, и содействуешь спасению всех, под мощный Твой покров прибегающих. Всех нас защити, о Госпожа, Царица и Владычица, пребывающих в напастях, и скорбях, и болезнях, обремененных грехами многими, предстоящих и молящихся Тебе с умиленною душою и сокрушенным сердцем, пред пречистым Твоим образом со слезами, и имеющих твердую надежду в Тебе на избавление от всех зол. Всем полезное даруй и всех спаси, Богородица Дева, ибо Ты – Божественный покров рабам Твоим.
Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Казанской»
глас 8
Притеце́м, лю́дие, к ти́хому сему́ и до́брому приста́нищу,/ ско́рой Помо́щнице, гото́вому и те́плому спасе́нию, покро́ву Де́вы,/ ускори́м на моли́тву и потщи́мся на покая́ние:/ источа́ет бо нам неоску́дныя ми́лости Пречи́стая Богоро́дица,/ предваря́ет на по́мощь, и избавля́ет от вели́ких бед и зол// благонра́вныя и богобоя́щияся рабы́ Своя́.
Перевод: Прибегнем, люди, к тихому сему и доброму пристанищу, скорой Помощнице, готовому и теплому спасению, покрову Девы; поспешим на молитву и подвигнемся на покаяние: ибо источает нам неоскудевающие милости Пречистая Богородица, спешит на помощь и избавляет от великих бед и зол благочестивых и богобоязненных рабов Своих.
≈≈≈≈≈≈≈≈≈
КАНОНЫ И АКАФИСТЫ
КАНОН ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «КАЗАНСКАЯ»
глас 4
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Благогове́ют Ти́, Богоро́дице, а́нгелов нача́льницы, и святы́х чи́ни че́стно слу́жат, пра́веднии красу́ются, небе́сных Хода́таицу блажа́т Тя́. Ку́пно же и земля́ и не́бо в весе́лии све́тло восхваля́ют Тя́, и мы́, гре́шнии, ми́лости про́сим: озари́ на́ша сердца́, Влады́чице, воспе́ти пе́снь святы́я Твоея́ ико́ны явле́нию.
Прииди́те, собери́теся, христоимени́тии лю́дие, умы́ та́йно очи́стившеся, во святу́ю це́рковь Ма́тере Христа́ Бо́га на́шего: источа́ет бо на́м неоску́дно от святы́я ико́ны исто́чник духо́вен, целе́бен душа́м и
АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «КАЗАНСКАЯ»
Конда́к 1.
Избра́нной от все́х родо́в Засту́пнице ро́да христиа́нскаго, покро́вом Своея́ бла́гости покрыва́ющей страну́ на́шу правосла́вную, благода́рственная пе́ния прино́сим Ти́, Богоро́дице, о явле́нии чу́дныя Твоея́ ико́ны. Ты́ же, я́ко Всеми́лостивая, все́х притека́ющих к Тебе́ Помо́щнице, заступа́й на́с во все́х ско́рбех и ну́ждах, беда́х и напа́стех, да зове́м Ти́:
Ра́дуйся, Засту́пнице усе́рдная ро́да христиа́нскаго.
И́кос 1.
А́нгел предста́тель по́слан бы́сть рещи́ Богоро́дице «Ра́дуйся», егда́ Бо́г Сло́во воплоща́шеся во утро́бе Ея́: и мы́, гре́шнии, прославля́юще явле́ние чу́дныя Ея́ ико́ны и Боже́ственнаго Младе́нца Спа́са Христа́, со умиле́нием вопие́м Благода́тней:
Ра́дуйся,
≈≈≈≈≈≈≈≈≈
Икона Богородицы «Всех скорбящих Радость»
ИСТОРИЯ
Сколько утешительного заключено в одном уже имени этой иконы — будящем, укрепляющем веру людей в Богоматерь, как в дивную Заступницу, которая спешит всюду, где слышится стон страдания людского, утирает слезы плачущих и в самом горе дает минуты отрады и радости небесной. Радуйся же вечно Ты, небесная скорбящих Радость!
По вере людей в милосердие Богоматери к роду людскому, повелся обычай изображать Богоматерь сообразно тому, что слышится в словах молитвы к Ней: «О, Пресвятая Госпоже Владычице Богородице, вышши еси всех ангел и архангел и всея твари честнейши. Помощница еси обидимых,
≈≈≈≈≈≈≈≈≈
МОЛИТВЫ
Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
глас 4
К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м,/ гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м,/ в покая́нии зову́ще из глубины́ души́:/ Влады́чице, помози́, на ны милосе́рдовавши,/ потщи́ся, погиба́ем от мно́жества прегреше́ний./ Не отврати́ Твоя́ рабы́ тщи,// Тя бо и еди́ну наде́жду и́мамы.
Перевод: К Богородице ныне усердно прибегнем мы, грешные и смиренные, и к Ней припадем, в покаянии взывая из глубины души: «Владычица, помоги, над нами сжалившись, поспеши, мы погибаем от множества согрешений! Не отпусти Твоих рабов ни с чем: ибо в Тебе имеем мы единственную надежду!»
Ин тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Всех скорбящих Радость»
глас 4
Днесь пресве́тло красу́ется сла́внейший град Москва́,/ име́я чудотво́рную ико́ну Влады́чицы на́шея Богоро́дицы:/ та бо, ве́рным явля́ющи чудеса́,/ низпосыла́ет да́ры целе́бныя./ Сего́ ра́ди и мы с ве́рою припа́дающе мо́лимся,/ и на Тоя́ пречи́стый о́браз взира́юще,/ я́ко и́стинную Са́мую зрим Влады́чицу на́шу Присноде́ву Богоро́дицу,/ и уми́льно глаго́лем:/ воззри́, Ма́ти Бо́жия, о́ком ми́лости,/ простри́ к нам ру́це Твои́ пречи́стыя,/ я́коже на ико́не Твое́й сие́ зри́тся,/ и пода́ждь всем скорбя́щим ра́дость,/ больны́м от всех неду́гов исцеле́ние и от бед избавле́ние,// я́ко Ты еси́ ско́рая Предста́тельница о душа́х на́ших.
Перевод: Сегодня пресветло радуется славнейший город Москва, имеющий чудотворную икону Владычицы нашей Богородицы, ибо она, являя верующим чудеса, ниспосылает целебные дары. Потому и мы с верой коленопреклоненно молимся и, на Ее пречистый образ взирая, как живую видим Саму Владычицу нашу Деву Богородицу, и смиренно взываем: «Взгляни, Матерь Божия, взглядом милости, протяни к нам руки Твои пречистые так, как это изображено на Твоей иконе, и подай всем скорбящим радость, больным от всех болезней излечение и от бед избавление, так как Ты быстрая Ходатаица о душах наших».
≈≈≈≈≈≈≈≈≈
КАНОНЫ И АКАФИСТЫ
АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ»
Кондак 1
Взбра́нней Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от ве́чныя сме́рти благода́тию от Тебе́ ро́ждшагося Христа́ Бо́га на́шего и Твои́м ма́терним пред Ним хода́тайством, благода́рственная воспису́ем Ти, раби́ Твои́: я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед и ско́рбных обстоя́ний свободи́, зову́щих: ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во, всех скорбя́щих Ра́досте.
Икос 1
А́нгел предста́тель по́слан бысть с Небесе́ рещи́ Богоро́дице: ра́дуйся, возвеща́я Боже́ственным воплоще́нием Христо́вым хотя́щую роди́тися от Нея́ Ра́дость всему́ ми́ру, в ско́рби погиба́ющу. Те́мже и мы, грехми́ обремене́ннии,
КАНОН ПЕРВЫЙ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ»
глас 4
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Ку́ю Ти́ досто́йную пе́снь принесе́т на́ше неможе́ние? то́чию обра́довательную, е́йже на́с Гаврии́л та́йно научи́л е́сть: ра́дуйся, Богоро́дице Де́во, Ма́ти Неневе́стная.
Ра́дуйся, благода́ти исто́чниче; ра́дуйся, ле́ствице и две́рь небе́сная; ра́дуйся, све́щниче, и ста́мно злата́я, и горо́ несеко́мая, Я́же Жизнода́вца Христа́ ми́рови ро́ждшая.
Всея́ моея́ жи́зни предста́тельнице, от бе́д мно́гих изба́ви мя́, да благода́рственный гла́с воспева́ю Ти́, Богоневе́сто Пречи́стая, и бу́дущия мя́ исхити́ му́ки.
Я́же все́м удо́бь
КАНОН ВТОРОЙ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ»
глас 8
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Мо́ря жите́йскаго волна́ми потопля́емь и напа́стьми лю́тыми одержи́мь, ко приста́нищу устреми́хся невла́емому — покро́ву Твоему́: те́мже мя́ изба́ви, Богоро́дице, от лю́тых.
Положи́ Тя́ приста́нище су́щим в беда́х, Чи́стая, Бо́г, И́же от Тебе́ благоволи́вый восприя́ти пло́ть. Те́мже Ти́, припа́дающе, взыва́ем: да́руй по́мощь Твою́ рабо́м Твои́м.
Еди́на Благослове́нная и Богора́дованная, Я́же Ра́дость челове́ком ро́ждши неизрече́нную, печа́ли отыми́ души́ моея́, молю́ся, и возвесели́ се́рдце мое́.
Изба́ви мя́, Пречи́стая, бесо́вския пре́лести, озлобле́ния же, и вре́да, и
≈≈≈≈≈≈≈≈≈
Пускай по мне злорадствуют в аду,
И жар геены душу обжигает.
К Святей Твоей иконе припаду,
Моя Отроковице Преблагая!
О, Цвете несказанной чистоты!
Душа моя к Тебе взывает стоном:
Заступнице моя, когда б не Ты,
К кому б еще прибегнул недостойный?
Мой верный Ангел, далеко стоя,
Скорбит и плачет о моем лукавстве.
Не оттолкни ж, Владычице моя,
Когда пойду, убогий, по мытарствам.
О, как предстаю я перед Судией?
(Замри, душе, заранее рыдая.)
О, Дево, будь поддержкою моей,
Пред Ним моим последним
Оправданьем.
Рыдай, душе, покуда время есть,
Откуда
ложь, откуда зло - не знаю.
За Сына Твоего готов на крест,
И сам же, окаянный, распинаю.
Моя Царице, Радосте моя,
Хоть Ты меня не осуди, настави.
И пусть мне ад. И из геенны я
Тебя благославлю, о, Пресвятая.
Иеромонах Роман
19 июня 1982г. г. Печоры
НАЧАЛОМ УСПЕНСКОГО ПОСТА, ДОРОГИЕ БРАТЬЯ И СЕСТРЫ!
Пресвятая Богородица, спаси нас!
С ПРАЗДНИКОМ УСПЕНИЯ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЫ И С ОКОНЧАНИЕМ УСПЕНСКОГО ПОСТА, ДОРОГИЕ ДРУЗЬЯ!
Праздник Успения Пресвятой Богородицы принадлежит к числу двунадесятых праздников и установлен Церковью с давних времен. Значение этого великого торжества определяется церковным уставом – этот Богородичный праздник имеет не четыре обычных дня попразднства, а восемь. Успение Богоматери, как и Воскресение Христово, символизирует попрание смерти и воскрешение к жизни будущего века. В день блаженной кончины Богоматери все человечество обрело Молитвенницу и Небесную Заступницу, Ходатаицу пред Господом.
*************
АФОНСКИЕ СТАРЦЫ О ЛЕТНЕЙ ПАСХЕ - УСПЕНИИ БОЖИЕЙ МАТЕРИ
Всякий раз, празднуя Успение Пресвятой Богородицы, мы будто снова встречаем Пасху, на этот раз летнюю. Пасху для нас подготавливает Госпожа Богородица – славный переход от смерти к жизни. Вторая Пасха – поистине святая, непорочная, животворящая для человеческого рода, так как сегодня «побеждаются естества уставы».
Архимандрит Ефрем (Мораитис)
В юности Пресвятая Богородица была введена в Святая святых храма Соломонова, а в Успении Своём Она Своей пречистой, прекрасной душой и преславным нетленным телом вошла в Святая святых на Небесах.
Архимандрит Ефрем (Мораитис)
Мы ныне празднественно творим святое Успение, или преставление, чрез которое Умаленная на краткое время
пред Ангелами, превзошла без сравнения Ангелов и Архангелов, и сущие над ними премирныя Силы, Своей близостию к Богу и от века предначертанными и совершившимися над Нею чудными делами.
Святитель Григорий Палама
Воистину Она Заступница наша пред Богом, и одно имя Ее радует душу. Но и все небо и вся земля радуются о любви Ее. Чудное и непостижимое дело. Она живет на небесах и непрестанно видит славу Божию, но не забывает и нас убогих и Своим милосердием покрывает всю землю и все народы.
Преподобный Силуан Афонский
Ныне же Имущая небесное приличное жилище, как бы Ей Самой соответствующий чертог, в который днесь переселилась от земли, предстала одесную Вседержителя «в ризах позлащенных одеяна, преиспещрена» (Пс. 44,
10), согласно изречению о Ней Псалмопевца пророка.
Святитель Григорий Палама
Она – предмет предречений пророческих, начальница апостолов, утверждение мучеников, основание учителей. Она – земнородных слава, Небесных радование и всей твари похвала. Она – начало, источник и корень неизреченных благ, Она – глава и совершение всякой святыни.
Святитель Григорий Палама
Живоносна и смерть Ее, переводящая в Небесную и бессмертную жизнь; и воспоминание ее есть радостный праздник и всемирное торжество.
Святитель Григорий Палама
Наша Пресвятая Богородица – Матерь милости, источник благости, а благодать Ее успевает везде: едва откроешь уста, чтобы призвать Ее, – Она тут же приходит, как истинная Мать. Итак, призывай Ее в каждый миг без всякого колебания и найдешь безмездного
помощника и врача в твоих скорбях.
Старец Иосиф Исихаст
Как можно крепче держитесь за одежду нашей Великой Владычицы Богородицы, чтобы Она помогала вам. Пусть Богородица, эта нежная и заботливая Мать всего мира, защищает вас и весь мир.
Преподобный Паисий Святогорец
С праздником православные! Пресвятая Богородица спаси нас!
********
********
и Вас с праздником Рождества Пресвятой Богородицы!.
***********
*******
Сретенский монастырь
******
Минский Свято-Елисаветовский монастырь.
Икона Божией Матери "Млекопитательница"
На Афоне чудотворная икона «Млекопитательница» была уже в 5 веке. Оттуда её привёз в Иерусалим преподобный Савва Освящённый. Впоследствии святой образ хранился в основанной им лавре. В 13 веке по завещанию преподобного Саввы икона была передана его тёзке – епископу Савве Сербскому. Он возвратил чудотворный образ на Афон, в сербский скит.
Молитва:
"О, Пресвята́я Госпоже́ Влады́чице на́ша Богоро́дице, Небе́сная на́ша Цари́це, млеко́м Христа́ Бо́га на́шего пита́вшая, и нас недосто́йных и многогре́шных Твое́ю бога́тою ми́лостию пита́еши. Спаси́ и изба́ви нас гре́шных рабо́в Твои́х от напра́сныя клеветы́, от вся́кия беды́ и напа́сти и внеза́пныя сме́рти.
Поми́луй нас в дневны́х часе́х, во у́тренних и вече́рних и во вся́кое вре́мя сохрани́ нас: стоя́щих, сидя́щих соблюди́ и на вся́ких путе́х ходя́щих и в ночны́х часе́х спя́щих покры́й и заступи́.Защити́ нас, Влады́чице Богоро́дице, от всех на́ших враг ви́димых и неви́димых и от вся́каго зла́го обстоя́ния. На вся́ком ме́сте и на вся́кое вре́мя бу́ди нам, Ма́ти Преблага́я, необори́мая стена́ и кре́пкое заступле́ние, всегда́, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь".
Данный иконописный образ является разновидностью типа богородичных икон «Умиление». К нему относятся все те изображения Богородицы и Младенца Христа, на которых они склоняют друг к другу свои лики. Христос при этом нередко обнимает шею Матери. Вот что об «Умилении» говорит книга «Богословие иконы»: «В этой трогательной композиции заключена глубокая богословская идея. Богородица явлена нам не только как Мать, ласкающая Сына, но и как символ души, находящейся в близком общении с Богом».
Образ же кормящей Богоматери несёт дополнительное богословское значение. Дева Мария кормит Сына подобно тому, как питает души всех христиан. А также подобно тому, как Господь напитывает нас «чистым молоком» Слова Божьего (1Петр. 2:2). Младенец, приучившись к молоку матери, со временем переходит к твёрдой пище. Так же и мы, познав упрощённое христианское учение, впоследствии становимся способными воспринимать более глубокое и совершенное богословие (Евр. 5:12).
Святой праведный Иоанн Кронштадтский сравнивает кормление материнским молоком с Таинством Причастия, в котором христиане соединяются со Христом:
«Как прежде в младенчестве ты питался матерью и жил ею, так и теперь, выросши и ставши греховным человеком, ты питаешься Кровью своего Жизнодавца, дабы чрез то был жив и возрастал духовно в человека Божия, святого» («Моя жизнь во Христе»).
Святая Гора Афон / Άγιο Όρος Άθως / Mount Athos 🏔
Валаамский текст
Марие, Дево Чистая, Пресвятая Богородице,
Царице Мати Дево, Руно всех покрывающее,
Превысшая Небесных Сил, Нетварное Сияние.
Ликов девичьих Радосте, и Ангелов Превысшая,
Небес Честная Сило, и Свете паче все светов,
Честнейшая Владычице всех Небесных Воинств,
Всех праотцев Надеждо, пророков Исполнение,
В подвизех Ты — Помоще, Кивоте Бога Слова,
И девам — Ликование, и матерем — Отрадо,
Целомудрия Наставнице, душ наших Очищение,
Покрове ширший облака, и страждущих Пристанище,
Немощных Покров и Заступнице, Надеждо ненадежных,
Марие — Мати Христа — Истиннаго Бога,
Ааронов Жезле Прозябший, Сосуде тихой радости,
Всех сирых и вдов Утешение, в бедах и скорбех — Помоще,
Священная и Непорочная, Владычице Всепетая,
Приклони ко мне милосердие Божественнаго Сына,
Ходатайце
спасения, припадая взываю Ти:
Радуйся, Невесто неневестная.